Perfumeria internetowa Sephora wystartowała w Polsce dokładnie 4 lata temu.W tym czasie stała się ulubioną destynacją zakupową rzeszy klientów SEPHORA, sprawiając, że jest to perfumeria o największych obrotach wśród wszystkich perfumerii SEPHORA w Polsce. O budowaniu sukcesu sklepu internetowego opowiada Małgorzata Kwiecień, Senior Digital Manager SEPHORA.
Jak uruchomienie sklepu internetowego wpłynęło na biznes SEPHORA w Polsce?
Dzięki uruchomieniu sprzedaży on-linew 2014 roku, zyskaliśmy rzeszę nowych klientów. Dotarliśmy do miejsc, w których nie mieliśmy tradycyjnych perfumerii. Klienci perfumerii stacjonarnych równie często odwiedzają perfumerie internetową np. by sprawdzić nowości, czy dostępność produktu, jak i swoją ulubioną, stacjonarną perfumerię, w której mogą przetestować produkt.Obecnie liczba odwiedzin w naszej perfumerii on-line rośnie w tempie 40% rok do roku.To ogromna dynamika, będąca w dużej mierze efektem zmieniającej się świadomościi preferencji polskich konsumentów, którzy przez minione 4 lata pokochali zakupy przez internet.
Obecnie już ponad połowa internautów kupuje w polskich e-sklepach (wg Gemius 2017). Od 3 lat notujemy kilkudziesięcioprocentową dynamikę wzrostu sprzedaży w kanale e-commerce. To także już od 2016 roku perfumeria o największych obrotachw całej naszej sieci. Waga e-commerce w biznesie Sephora wciąż rośnie.
Jakie działania SEPHORA sprawiają, że klienci dokonują zakupów właśnie na sephora.pl?
Bardzo dbamy o omnichannelowe podejście do naszego klienta. Stawiamy na spójność obu kanałów sprzedaży poprzez oferowanie takiego samego doświadczenia zakupowego i serwisu – od próbek otrzymywanych do zakupu po bezpłatną usługę pakowania na prezent.
Staramy się oferować te same promocje, co nie jest standardem w naszej branży. Bardzo często to właśnie w perfumerii on-line jako pierwszej, pojawiały się nowe marki i produkty. Oferujemy również niektóre marki – takie jak na przykład pełne portfolio Huda Beauty czy Zoeva – na wyłączność klientom perfumerii on-line.
Myślę, że unikany asortyment perfumerii SEPHORA to siła naszej perfumerii. SEPHORAna całym świecie śledzi trendy i jako pierwsza oferuje topowe marki, dostępne u nasna wyłączność. Nasi klienci kochają nowości i wiedzą, że właśnie w SEPHORA jest ich najwięcej. Z myślą o nich, stworzyliśmy kanał komunikacji Beauty Bord, pozwalający dzielić się inspiracjami i opiniami o produktach. W minionym roku uruchomiliśmy również aplikację SEPHORA na smartfony, która sprawia, że zakupy on-line w perfumerii SEPHORA są dosłownie na wyciągniecie ręki naszych klientów.
Czym SEPHORA zaskoczy klientów e-sklepu w najbliższych miesiącach?
Jak wspominałam, unikalny asortyment to nasz wyróżnik na rynku, dlatego to właśniew tym obszarze pojawi się najwięcej niespodzianek. Wspólnie z klientami on-line odkryjemy nowe marki, niedostępne dotąd w Polsce, zarówno pielęgnacyjne, jak i makijażowe, które zadebiutują on-line. Staramy się budować pozytywne doświadczenia zakupowe , dlatego też systematycznie pracujemy nad optymalizacją rozwiązań logistycznych, dzięki którym, mamy nadzieję, jeszcze większa rzesza klientów będzie zadowolona z wyboru perfumerii SEPHORA on-line i serwisu, jaki oferujemy.
Kwasy to temat, który powraca z ogromnym echem jesienią i pozostaje z nami zazwyczaj przez całą zimę. Ta pora roku pozwala odrobinę zaszaleć ze składnikami ...
Zima to wyjątkowo trudny okres dla skóry, szczególnie tej wrażliwej, nadreaktywnej, czy suchej. Mróz, zmiany temperatury, wiatr i suche powietrze w pomieszczeniach ...
Mikołajki tuż tuż, został miesiąc do świąt więc to idealny moment, aby pomyśleć o prezentach na Gwiazdkę. Nie warto zostawiać tego na ostatnią chwilę i w ...