Moda nigdy tak naprawdę nie przemija. Trendy, które triumfowały w poprzednich dekadach, wracają z każdym kolejnym sezonem i inspirują coraz to nowe kolekcje. Styl retro jest kolejnym krokiem: jego istotą jest takie łączenie elementów, by jak najdokładniej przywołać atmosferę minionych czasów.
Klasyka inspiruje w wielu branżach: zarówno w modzie, jak i w dekoracji wnętrz czy designie. Projektanci coraz chętniej wracają do atmosfery i rozwiązań z przeszłości, a akcesoria vintage – czyli elementy odzieży lub wyposażenia faktycznie wyprodukowane w danych czasach – potrafią schodzić na aukcjach za sumy z trzema zerami. Skąd ta popularność stylu retro?
KLASYKA WE WSPÓŁCZESNYM WYDANIU
Nowoczesny design w dużej mierze opiera się na sztuce takiego łączenia różnych nurtów i detali, by stworzyć coś unikatowego. Moda pozwala na precyzyjne wyrażenie siebie, a przeszłe epoki widzimy często pod kątem konkretnych cech. Lata 70., które królowały zeszłej jesieni, to swoboda i wolność. Sylwester 2015 okazał się triumfem lat 20., które budzą pewną nostalgię swoim splendorem i nimbem luksusu.
– Dzisiejsi projektanci mają wolność łączenia klasycznej, ponadczasowej stylistyki ze współczesną funkcjonalnością – mówi Katarzyna Wyroba, PR Manager marki rowerów miejskich Le Grand. – W naszej kolekcji na rok 2016 można znaleźć ślady pierwszych rowerów miejskich z początku XX wieku, inspiracje rowerami plażowymi z lat 30. i modelami z lat 50. To rozwiązania, które są piękne i użyteczne.
Seria „Originals” marki Le Grand to rowery tworzone w dopracowanej, przemyślanej stylistyce retro, która uwidocznia się we wszystkich elementach konstrukcji: ramie typu holenderskiego, osłonie koła, wiklinowym koszyku czy skórzanym siodełku. Jednocześnie zostaje zachowana wygoda i bezpieczeństwo nowoczesnych rowerów miejskich.
SWOBODA I INDYWIDUALIZM
Wzornictwo retro przeniknęło nie tylko modę, ale też przedmioty codziennego użytku. Świadome przetwarzanie i kopiowanie oryginalnych trendów z minionych dekad, a także łączenie ich ze współczesnymi rozwiązaniami, to zbieranie tego, co najlepsze, z obu światów.
Przeszłość oferuje alternatywę dla powtarzalności i szybkiego, masowego wzornictwa. Styl retro wymaga większej świadomości od użytkownika i przez to bardziej podkreśla indywidualność. Oryginalność jest szczególnie ceniona w miastach i dużych ośrodkach, gdzie codziennie spędzamy dużo czasu wśród dużych grup ludzi. Pozwalamy naszemu stylowi mówić za nas.
– Określanie swojej własnej odrębności to niezbywalny czynnik życia w grupie – ocenia Katarzyna Wyroba. – Każdy element życia w mieście niesie nowe możliwości na zaznaczenie własnej oryginalności. Wolę spędzać czas w kawiarni czy barze? W parku czy na spacerze po starówce? Miejsca, które lubimy i rzeczy, których używamy, zawsze coś o nas mówią.
PONADCZASOWOŚĆ
Trendy, które kiedyś stanowiły największy krzyk mody, mijały zastępowane przez kolejne, najczęściej kontrastowe nurty, po czym po kilku latach wracały do łask w odświeżonej formie. Teraz zazwyczaj są rozpoznawalne jako symbol konkretnej epoki – a przez to stały się ponadczasowe. Bez względu na to, czy design nawiązuje do lat 20., czy 50., w zbiorowej świadomości uformowały się już konkretne skojarzenia. To one świadczą o ich nieśmiertelności – bez względu na okoliczności, styl retro jest ceniony i rozpoznawalny.
Styl retro to wybór klasyki, która zwraca uwagę, zachwyca i wyróżnia. Współczesny zwrot w kierunku przeszłości to odkrycie nowych możliwości, które daje połączenie retro motywów z nowoczesnym wykonaniem.
Kwasy to temat, który powraca z ogromnym echem jesienią i pozostaje z nami zazwyczaj przez całą zimę. Ta pora roku pozwala odrobinę zaszaleć ze składnikami ...
Zima to wyjątkowo trudny okres dla skóry, szczególnie tej wrażliwej, nadreaktywnej, czy suchej. Mróz, zmiany temperatury, wiatr i suche powietrze w pomieszczeniach ...
Mikołajki tuż tuż, został miesiąc do świąt więc to idealny moment, aby pomyśleć o prezentach na Gwiazdkę. Nie warto zostawiać tego na ostatnią chwilę i w ...