Jesteśmy piękne! Kampania społeczna Dove

Jesteśmy piękne to hasło przewodnie kampanii społecznej, którą marka Dove kontynuuje rozpoczętą 
w ubiegłym roku rozmowę z Polkami nt. prawdziwego piękna. To swego rodzaju manifest, który ma zachęcić kobiety do poszukiwania i docenienia własnego piękna, bowiem jak pokazują badania tylko 
2 na 10 Polek czują się piękne. Czas to zmienić!

Marka Dove od ponad 60 lat wspiera kobiety w poszukiwaniach prawdziwego piękna. Od 2004 roku konsekwentnie  inicjuje kampanie, które zwracają uwagę społeczności międzynarodowej na sposób w jaki kobiety dokonują samooceny oraz definiują swoje piękno w odniesieniu do kanonów urody lansowanych w mediach i popkulturze.

Pierwsza kampania na rzecz prawdziwego piękna miała miejsce w 2004 roku i wywołała prawdziwą burzę dyskusji nt. kobiecego piękna. Dove było bowiem pierwszą marką, która zamiast modelek zdecydowała się wykorzystać w komunikacji prawdziwe kobiety – konsumentki, które zachwycały zarówno pełnymi kształtami, jak i drobną figurą. Były niskie i wysokie – jednym słowem – prawdziwe.

Kolejne odsłony kampanii i filmy takie jak „Dove Evolution”, „Dove Real Sketches”, „Dove Camera Shy” czy „Dove - How old are you” za każdym razem podnosiły istotne dla kobiet kwestie związane z postrzeganiem własnego piękna, bez względu na urodę czy wiek.  Bez kompromisów rozprawiały się też z lansowanym w mediach kanonem piękna, który jest nieosiągalny dla większości kobiet.

W tym roku marka Dove idzie o krok dalej, prezentując nowe spojrzenie na świat i sytuację kobiet. Świat, w którym postęp technologiczny sprawił, że przepływ i poziom wymienianych informacji uległ zmianie. Media – telewizja, radio, prasa i internet, z jednej strony dostarczają inspiracji, ale także silnie kształtują nasze wyobrażenia nt. otaczającego świata i kanonów piękna, wskazując co jest społecznie akceptowalne, a co odbiega od ogólnie przyjętej normy. Z kolei media społecznościowe sprawiają, że jesteśmy on-line 
24h na dobę i wywierają realny wpływ zarówno na naszą samoocenę, jak i na relacje międzyludzkie. Dlatego marka Dove zdecydowała się na przeprowadzenie niecodziennego badania - Dove Global Beauty & Confidence Report, w którym wzięło udział ponad 10 tysięcy (10,500 osób) dziewczynek (w wieku 10 – 17 lat) i kobiet (w wieku 18 – 64 lat) z 13 krajów. Jest to pierwsze tak obszerne badanie, które podejmuje zagadnienie nie tylko kobiecego piękna, ale także pewności siebie. Ilustruje również korelacje pomiędzy kobiecym pięknem, samooceną, a postawą kobiet wobec życia.

Wyniki Dove Global Beauty & Confidence Report pokazują, że kobiety, bez względu na wiek i kraj pochodzenia, w coraz mniejszym stopniu postrzegają siebie jako osoby atrakcyjne, co niekorzystnie przekłada się na ich pewność siebie w różnych sytuacjach życiowych. Współczesne kobiety i dziewczęta odczuwają też coraz większą, płynąca z mediów i reklamy, presję dotycząca idealnego wyglądu, której trudno sprostać. Stąd konieczność stworzenia nowej definicji piękna, dzięki której każda z nas czułaby się atrakcyjna, taka jaka jest naprawdę.

Komentarze
Jeśli jesteś człowiekiem to przesuń suwak w prawo
  PRODUKT TYGODNIA  
produkt tygodnia
  PORADY  
Pięć sposobów na skórę naczynkową

Skóra naczynkowa to problem wielu kobiet. Na ich powstanie wpływa wiele czynników – estrogeny, menopauza, fototyp skóry i inne, ale niezależnie od powodu ich ...

Jak poprawić kondycję skóry?

Jeśli usilnie staramy się zapobiec przebarwieniom, nawrotom zmian trądzikowych czy wreszcie pojawianiu się zmarszczek, polegając jedynie na podstawowej pielęgnacji ...

Pierwszy raz w gabinecie? Czas na mezoterapię!

Jeszcze kilkanaście lat temu medycyna estetyczna kojarzona była z możliwościami zarezerwowanymi dla ludzi bogatszych. Dziś jej osiągnięcia znajdują się w ...

  POPULARNE  
Nowy podkład Rimmel Match Perfection
"50 twarzy Greya" - film: kto zagra główne role?
10 najmodniejszych stylizacji męskiego zarostu na 2016 rok
Nowe oblicze Greya - Recenzja